November 15, 2011

Nya böcker och kursverksamhet - äntligen!

För någon vecka sedan var jag i Birmingham, på (förmodligen) världens största branschmässa vad gäller tårtdekoration. Mässan är ett återkommande inslag i mitt liv varje november! Det är alltid lika roligt att besöka NEC i Brum och trängas med små söta engelska tanter, kolla på alla tävlingsmodeller och utställningstårtor, leta efter nya leverantörer och träffa online kompisar IRL.

Med mig hem i bagaget var en j*vla massa nya böcker, bland annat en bok om whoopie pies och en ny tårtdekorationsbok - den är riktigt bra! Fina tårtor, fräscha färger - en riktig goding. Min resväska var knappt tre hekto under maxvikt, och jag hade hela 25 böcker instoppade i min lilla ryggsäck.... jag kunde knappt gå. (Och minst 25 till nertryckt i sambons väska!)


Idag satt Maria och jag och planerade vår allra först kurs i tårtdekoration! Nästan allting är införskaffat inför kurverksamhetens början (erm - förutom BORD!), och vi håller på för fullt. Håll koll på bloggen, hemsidan och FB - så fort vi har spikat datumet lägger vi ut informationen.

En kursverksamhet är något som vi har planerat i två-tre år, men vi har så sjukt mycket att göra på bageriet och butiken att vi är bara glada när vi kommer hem och har överlevt dagen!

No comments:

Post a Comment