July 13, 2011

Harry Potter


Det knappast kan ha undgått någon (om man nu inte är död) att den sista Harry Potterfilmen har premiär idag.

Jag har läst alla Harry Potterböcker, och sett alla filmer, men jag skulle inte alls kalla mig för en potterhead då jag är långt ifrån besatt. Det har varit roligt att följa med alla filmer de senaste åren, och se huvudrollsfigurerna växa från barn till vuxna. Jag undrar ibland hur det kommer att bli för de barnskådisarna framöver då de är så hårt förknippade med just Harry Potterfilmer!

Hur som helst, jag skall nu gå och börja läsa om den sista boken i serien, och sedan förhoppningsvis hinna se på filmen inom den närmaste framtiden!

4 comments:

  1. Jag har också läst alla Potterböcker... sträckläste alla och hängde nästan på låset när böckerna släpptes. :-)
    Har inte sett alla filmer än, de två sista är fortfarande kvar men det är bara en tidsfråga. Gillar hatten (Sorting hat), vet inte vad den heter på svenska eftersom jag läste böckerna på engelska?

    ReplyDelete
  2. Åh, jag såg sista filmen idag. Riktigt bra, men lite vemodigt att historien är slut. Man har ju följt böckerna och filmerna i 10 års tid nu... Ni måste se den snart! :o)

    ReplyDelete
  3. Jag gillar också Harry Potter, har läst sista boken och längtar till jag kan se filmen :-) Så fina tårtor, hatten var verkligen häftig!

    ReplyDelete
  4. Jättefina harry potter tårtor ! :)
    Jag går runt o längtar tills jag har en tårtfri kväll så jag kan se den nya filmen :)!

    ReplyDelete